OCMW EVERE - SOCIAAL HUIS

Activiteiten
*** COVID-19: WIJZIGINGEN IN DE DIENSTVERLENING EN CONTACTMODALITEITEN - 06/04/20:
- Het onthaal van de sociale permanentie blijft iedere dag open van 8u30 tot 12 uur en is telefonisch bereikbaar. De sociaal assistenten staan niet in direct contact met de bevolking maar verzekeren vlugge en gepersonaliseerde telefooncontacten om op een doeltreffende manier raad te geven. In geval van nood en enkel op afspraak, is er een ruime vrijgemaakt om de Everenaars te ontvangen
- De juridische permanentie op dinsdag is geannuleerd, maar afspraken zijn mogelijk en gaan telefonisch door op het vastgestelde tijdstip
- De openbare computerruimte en de sociale coördinatie zijn opgeschort
- De permanentie van de dinsdagavond is eveneens opgeschort
- Tel.: 02/240.60.70; e-mail: maisonsociale3@cpasevere.brussels
- Bron en meer informatie: https://www.evere.be/node/4104?language=nl

Steun voor burgers die financieel getroffen worden door de Covid-19-crisis: werknemers die een deel van hun inkomen zijn verloren of met extra uitgaven geconfronteerd worden, zelfstandigen, flexi-jobbers, jobstudenten, artiesten, enz. Lancering van de communicatiecampagne " De OCMW's zijn er voor jou" betreffende de steun ( brochures en video's met informatie voor de burgers, https://www.mi-is.be/nl/studies-publicaties-statistieken/communicatie-toolkit-covid-19) ***

Gedecentraliseerde diensten van het OCMW van Evere:
- sociale dienst: informatie, sociale en administratieve begeleiding; alle informatie kan hier ingewonnen worden, bijvoorbeeld over werkgelegenheid, schrijven van een cv, relaties tussen huurder en eigenaar, burengeschillen, financiën, budget en schulden, belastingen, naturalisatie, opleiding en vorming, het gezin, enz. In geval van problemen kan de sociale permanentie een luisterend oor, begeleiding en ondersteuning bieden of doorverwijzen naar andere diensten
- juridische dienst: advies en informatie inzake familiaal, sociaal, fiscaal recht, enz.
- culturele coördinatie: de maatschappelijke, culturele (Article 27), sportieve integratie en de toegang tot informatietechnologieën bevorderen voor cliënten van het OCMW
- openbare computerruimte: gratis toegang tot informaticatechnologieën, opleidingen
- consumentenruimte: informatie en advies over energieconsumptie: beantwoorden van vragen over facturen, abonnementen en contracten en eventueel de balans opmaken van de situatie